Utställning..

Idag stog min väckarklocka på 04.45. Visst är det hemskt när man har en digital
klocka och måste trycka in typ 4 eller 5 först. Jag lider mentalt varje gång ;-)
Sov i Onsala igår så jag fick gå upp lite extra tidigt för att hinna med karavanen mot
Smålandsstenar och hundutställningen där.
Jag har aldrig direkt varit på någon utställning förut men hade väl försökt skaffa
mig lite förkunskaper nu inför dagen så att jag skulle förstå vad det handlade om.
På något sätt visste jag iallafall lite hur det skulle gå till, måste tittat på hunduställning
på tv eller nåt sånt förr ;)
Jag åkte med Sandra och Andreas och 3 glada hundar i bilen, varav ingen skulle ställas ut.
Däremot så skulle Dexters älsklingstjej Nea premiärutställas idag. Hon var dock lite halt
i ett framben och gick därav inte vidare (tror det var så det funkade) men hon är söt som
socker och fick fin kritik så nästa gång går det nog jättebra.
Och så var det några andra vänner till S&A som ställde ut sin hund också. Visst är det
knepigt att man kan få förstapris och ändå inte gå till final? Ja, jag kanske fattar tillslut... ;-)
Tog tyvärr inte så mkt bilder för det kändes mest som man sprang i vägen för någon
annan då, men här kommer iallafall några...

                     image166
                                                Nadia visar Nea
                     image167
                                                Nea söt som socker :)

                   image168
                   Sandras mammas hund Monster. Han var väldigt väldigt fin, 
                   men han hade också ett väldigt passande namn ;-)

Nu är jag helt utslagen. När jag kom hem kröp jag genast ner under täcket
och stenslocknade sisådär två och en halv timma och vaknade inte ens när
mobiltelefonen som låg vid mitt huvud ringde envist. Det har aldrig hänt någonsin...
Ser fram emot en slappkväll i en varm soffa så jag får fortsätta att kurera min förkylning
som nu visat sig bli ett riktigt maraton, inne på min andra vecka. Men det
var jättekul att va med på utställning och se, jag kan avslöja att jag blev lite sugen och
önskade att det hade vart jag som stod där med min älskling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0