Träning :)

Jisses, sömnrekord!
Vaknade kvart i 4 idag alldeles yr i mössan. A ringde och upplyste mig
om hundkurs ikväll, det hade jag helt glömt! Och jag som var så slö.
Tultade iväg hem till Sandra för att hämta Dex med en känsla av att vara lite
småfull eller nåt.
A var lika virrig o trött i huvudet när han kom, vi bestämde oss för att åka o köpa
nån snabbmat på vägen, varpå vi stannade på (mindre goda) Mcdonalds, bara för
att konstatera att ingen av oss hade med oss varken cash eller kort. Skamset
fick vi vända till bilen och hittade sådär 50 kr i mynt (Var hungriga som vargar!)
och gick in på statoil och frågade vad man fick för det ;-) Varsin grillad vart det
iallafall, och det var ju tur det för jag hade inte ätit något alls sedan jag gick upp.

Väl på kursen försökte jag matcha Dex tokbehov av att springa och busa med
alla hundar redan från början,(varpå han ylar, dansar och sjunger när han inte får som han vill)
Vi var ju 15 minuter tidiga så vi kunde sitta och göra ingenting och köra en
passivitetsövning. Han var otroligt mycket lugnare och helt superduktig hela
träningen. Han la sig tillochmed ner när vi stod brevid andra hundar och fick
instruktioner. Helt otroligt, vem har bytt ut våran hund? Antagligen så har han
hört mig och A prata om kastreringen imorgon och försöker få oss att ändra
åsikt ;-)
Dom var väldigt hjälpsamma iaf så har han inte hunnit läka tills nästa kurstillfälle
på onsdag så gick det en som var på samma lektionsnummer som oss på
söndagen. Och är han inte bra då heller så får vi gå själva. Så det känns ju bra
att slippa missa något eftersom alla lektioner bygger på moment från föregående.

Så nu ska jag snart åka och göra min sista natt för den här veckan, vilket ska
bli väldigt skönt. Men konstigt nog har jag faktiskt inte vart på såhär bra humör
och vart såhär pigg på skitlänge. Mycket mysko!
Imorn blir det sooooova och pyssla om våran stackars ynkliga lilla skrotnisse!

När vi kom hem och satt och åt middag så passade dex även på att "döda" sin
sovkorg. Han älskar ludd och annat innandöme som man kan äta:


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att det går bra på kursen och att de är så tillmötesgående och hjälpsamma så ni slipper missa en massa!

Fin sängen blev! Dexter vill nog ha en biabädd som han sover i här... ;)

2008-05-14 @ 20:37:18
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0