Uppochner-dag

Imorse ringde klockan 06.00. Urk... hissade upp ögonlocken och masade
mig ur sängen. Dex behövde en skogstur innan jag skulle till skolan. Piggnade
ganska snabbt till och hade en skön lugn promenad ifred utan massvis av folk
som det brukar vara på spåret såhär års..
Gott om tid hade jag (som vanligt) och skulle hinna ögna igenom papprena
innan avfärd till Borås och tentamen med start 09.30.
08.00 ringer en klasskamrat i panik. En spårvagn har fattat eld i Angered och hon
kommer ingenvart. Fan tänkte jag, hinner ju aldrig genom tingstadstunneln vid
den här tiden och sa tyvärr, men jag kan inte hjälpa dig. 5 minuter senare ringde
hon åter och frågade om man behövde köra genom tingstadstunneln för att komma
till Bergsjön. Inte fan vet jag, tänkte jag, har aldrig ens vart åt det hållet i Gbg förut....
Tyckte iaf synd om stackarn, att behöva missa inte bara årets utan utbildningens
sista tenta!! så jag skrev snabbt ner en vägbeskrivning och gav mig iväg för att plocka upp henne.
Tog en stund, några väl valda svordomar och en nästan nermejjad cyklist (sorry)
men sedan hittade jag henne på Komettorget i Bergsjön, och klockan hade hunnit
bli strax över halv 9!
Som en komet var ordet och vi susade mot Borås. Kändes som lite utav en vansinnesfärd
och vågar knappt berätta när vi anlände till Borås. Men det var med ett par minuter till
godo och andan i halsen.. Väl framme hade ingen av oss hade parkeringspengar.
Jag hade sprungit ifrån det mesta, inte ens ätit frukost. I cafeterinan nekar dumtanten
oss ett kortköp under hundra så vi skulle kunna få lite växelpengar och bankomatkön
var ingen rolig syn! Det löste sig tillslut iaf när mitt bankomatkort behagade funka i
betalautomaten och vi fick båda skrivit tentan :)
Den var svår, elak och lurig precis som jag misstänkt, men jag det kändes iallafall
relativt bra när jag gick därifrån.

Skyndade hem till Dex som var ensam i en lägenhet som sett sina bättre dagar
(3 dagars gammal disk t ex ..) och satte igång o städade.. Skulle ut och njuta o koppla
av lite i solen tänkte jag och gick till en närbelägen gräsplan och la mig för att läsa
en tidning. Det tyckte däremot inte Dex, han skällde och levde rövare så att jag tillslut
byggt upp en ganska bra huvudvärk (kanske inte bara hans fel...) och bestämde mig
såldes att ge upp och gå hem med en förtillfället ganska billig (!) hund.

Då upptäcker jag också att de nya sommarskorna hunnit äta sig in i mina fötter
och jag har såklart skoskav så illa att jag knappt kan gå (inget ovanligt för tjejen som
får skavsår t o m barfota)  varpå jag går hem barfota istället. Väl hemma på soffan upptäcker
jag att en fästing lyckats bita sig fast i min arm (äckliga jäkla kräk) och nu
tänker jag gå och lägga mig för inatt ska jag jobba! Sicken dag, inte konstigt
att man blir trött...

Kommentarer
Postat av: mli

Men åh my god! Jag skulle fan dö om jag hittade en fästing på min kropp! :S

2008-05-10 @ 15:45:15
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0