Nervös väntan

Idag när jag kom hem var jag alldeles uppe i varv. Natten var jobbig inatt,
kanske eftersom det var 3e på raken. Och Dex kastreringsdag var här.
Tog med honom ut på en prommis innan vi hoppas in i bilen bort till veterinären.
Kände en stor klump växa i magen, kände mig så ond.
Väl hos veterinären blev Dex superstressad. Nu har han vart där många gånger
och har väl insett att det alltid händer nåt mindre kul där.
Fick prata med en väldigt vänlig och vettig veterinär som hade både
positiva och negativa besked. Han kände den andra kulan och den ligger i magen. Vilket
gör att de behöver öppna buken på honom och det kommer bli en större och jobbigare
operation. Han tyckte stenhårt att Dex ska hållas inne i stilla i 10-12 dgr. Men hur fan ska
det gå??? De positiva nyheten, som jag iallafall var ovetandes om, var att om man inte
tar bort en kula som ligger i magen är det stor risk, tror han sa 20%, som omvandlas till
en tumör. Så jag kände mig ändå väldigt nöjd med vårt beslut när jag åkte hem för att sova.
I sängen började jag snurra som en elvisp och kunde absolut inte somna. Tror hon
var bortåt halv 10 innan jag ens slummrade till. Vaknade massor av gånger, drömde
knepiga saker och vid halv 3 gav jag upp.
Nu sitter jag bara här och är skitnervös och väntar på att hämta Älsklingen om ungefär
en timma.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Att det var ökad risk för testikelcancer i en testikel i buken visste jag, men inte att det var sååå stor risk! Lille plutten! Lite tur i oturen att han ska ha tratt på sig kanske, då brukar han ju vara still av ren protest... ;)



Massa kramar till både dig och Dex!!!

2008-05-15 @ 15:21:30
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Hoppas att allt går bra utan några komplikationer!!

Håller tummarna!!! LYCKA TILL killen, vi tänker på dig!!! Hoppas att du får sova bättre i natt!!!

Kramisar Linda, Jojje och Milou.

2008-05-15 @ 17:26:46
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0