Lillskrot och jag

Idag har vi haft premiär på en löprunda tillsammans, lillskrot och jag.
Tog en morgonrunda på elljusspåret vid Safjället. Dexter älskade varenda sekund!
Trodde han skulle bli lite trött efter ett tag så jag tog sele och långlina så vi skulle
kunna hålla ett lugnt tempo. Pyttsan sa Dex som ville gallopera hela varvet runt
och sedan gärna 10 varv till på det. Det fick han dock inte utan vi travade
lugnt runt ett varv. Vad jag fick var inte heller en trött hund utan en superpigg
en som tyckte -Yes matte, nu har du äntligen fattat! varför gå när man kan springa???
Bra sa jag och passade på att göra en passivitetsövning så nu är jag hårt
impopulär igen ;-)
Tyvärr i det fina vädret så måste ju jag plugga hela dagen. Men därför så tänkte
vi åka ut till Onsala och tillbringa dagen i mammas o pappas trädgård
så kan åtminstone lillskrot få strosa runt i trädgården medans jag är
så himla tråkig och bara sitter o läser.
Ikväll är det hundkurs, blir som vanligt spännande! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0