En blick säger mer än tusen ord!



Ja jag säger då det. Nu är älsklingen äntligen hemma igen. Han var förvånansvärt
pigg när han kom kastandes mot mig på veterinärstationen och kissade av
glädje på hela golvet. När jag rastade honom på vägen hem så travade han
lugnt med svansen högt och försökte sig på en attack på några fåglar. Jag
vet inte om det var euforin över att bli utsläppt eller så för nu är han betydligt
mera deppig. Går runt och gnäller och lägger sig och tittar in i väggen, så nu
känner vi igen våran sur-Dex ;-)
Men det hade gått lätt att lokalisera kulan i buken och såret är pyttelitet och jättefint,
och det finns inga stygn som ska tas. Så nu gäller det bara att vara stilla,
vila och under inga omständigheter ta av tratten så ska nog det här vara bra på
ett kick! *hoppas hoppas hoppas* Så det enda jag drömmer mardrömmar om
inatt blir väl räkningen, haha ;-)

Kommentarer
Postat av: mli

Men lill plutten då :)

2008-05-15 @ 18:29:00
URL: http://mlish.se
Postat av: Sandra

Lillgubben då!

Kanske blev han "surgubbe" när det började göra ont när smärtstillandet gick ur kroppen... El när han insåg att tratten skulle sitta kvar... ;)

Skönt att han slapp utvärtes stygn iaf! Jag skulle tro att de killar vidrigt mellan benen!



Kramis

2008-05-15 @ 20:45:53
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Slickande om munnen är precis som gäspningar sk lugnande signaler. De kan användas för att lugna dem själva eller andra runt omkring. Att han skulle göra det för att han har ont är inte alls omöjligt, men det kan lika gärna vara för att han vill bli av med tratten eller för att han tycker att du/ni är spända och inte som vanligt...

Klart han har rätt ont! Skulle ju en annan ha också! Fast han överlever helt klart och som tur är så går det ju över fort!



Kramis

2008-05-15 @ 21:00:02
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0