Hundmänniskor tar sig friheter!

Människor med hundar tar sig otroligt mkt friheter har jag märkt.
Jag är ju en av de där människorna numera men jag vågar
påstå att jag tillhör några av de få procenten som sköter mitt eget
och tar ansvar för min hund.
Det har knappt gått en vecka sedan lilla Dex kom in i mitt liv som
jag inte blivit uppläxad, tillsagd alternativ utskälld för hur jag behandlar min
hund. Särskilt av en dam som bor här i närheten som ständigt kommer
med lika näsvisa kommentarer. Och nu tar jag inte mer skit!!!
Näste man som försöka tala om något för mig om hur jag ska
sköta Dex kommer verkligen att få veta ett och annat. Om jag hade haft
en stor pitbull hade situationen säkert varit en annan, folk hade snarare
gått omvägar och viskat bakom min rygg än som nu när alla ska fram och
gulla och mästra. Och jag är helt övertygad om att det beror enbart på
att jag är en ung tjej med en liten hund! Åh det gör mig så förbannad.
Och jag är ju egentligen aldrig otrevlig, jag hatar att vara otrevlig och det
är ingenting jag vill bli heller. För 2 veckor sen fick jag ett utbrott när
en tant väste i mungipan när hon gick förbi mig och jag mer eller mindre vrålade
-Sköt du din egen hund! varpå tanten pinnade på därifrån som aldrig förr.
Ska det behöva vara så ? Ska man behöva bli arg? Eller ska man som A ignorera
dem och inte bry sig...vAntagligen.. men jag kan inte. För det retar mig SÅ!
Vad tycks då vara problemet ?
Jo,.lilla Dex har fått en ful ovana av att skälla och morra intensivt på andra
hundar vi möter. Och det har bara blivit värre och värre sen han kom in i tonåren.
Till att början gick det att häva, men nu låter han som att han vrålarg.
Han är ju dock genomsnäll och vill bara få hälsa och busa, men uttrycker
det på lite fel sätt. Varpå jag säger till honom på skarpen och det är alltså
detta folk har åsikter om mest. Att han är för liten för att förstå men framförallt
verkar de tycka att jag ska låta honom hållas! Aldrig i min mormors byxor att
han får. Får han nu, så kommer jag aldrig att få det ur honom.
(Jag skriker aldrig på honom & jag slår honom aldrig såklart) *suck*
Snart kommer jag att se ut såhär på mina promenader... 


           image111


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0