Fröken slösa :)

Den här månaden borde jag ta det lugn på shoppingfronten... väääldigt lugnt!
Jag ligger inte superbra till ekonomiskt förstår ni. Ja alltså, jag har gott o väl
pengar så att jag klarar mig till nästa lön, men då gäller det att inte handla
massa strunt! Och DET är jag Expert på! ;-)
Idag har jag bestämt att vi ska åka och köpa ett nytt regntäcke
till Dexter. Och det behöver han verkligen för han har vuxit ur sitt gamla och när
det är sånt här ruskväder så fryser stackarn utan. Så det är ju ändå legitimt..
Och sen ska jag kika på en svart kavaj för det är svart klädsel på mormors
begravning och jag har naturligtvis alldeles nyligen slängt min gamla svarta
kavaj för att jag tyckte att den var lite out of style. Som om någon hade sett det?
Men det köpet är ju med andra ord också legitimt. Alltså kommer jag
att spendera pengar idag trots att jag borde hålla igen, och då är risken att
det slinker med andra trevliga saker i shoppingpåsen. Det är en sån där typisk
sak som händer när man går in på t ex H&M och bara ska handla en top och man
plockar med några strumpor, ett par trosor, en mascara och så vidare och förvånad
tittar på kvittot och tänker:  -600kr, hur gick det här till?
Men men.. det ska bli kul med en liten shoppingsväng också, det förgyller alltid
min vardag.
Imorgon är ytterligare en sån där "ledig dag". " " för att jag måste plugga.
Och  nu börjar det bli eld i baken på mig för jag måste få gjort alla uppgifter nu
så att jag verkligen blir ledig över påsk.
Nej fixa middag nu så jag kan åka o shoppa snart !=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0