Dietorelle - magens värsta fiende

(känsliga läsare varnas...)
Den som ser fram emot en trevlig lördagkväll och vill
ha lite gott att äta utan att svulla i massa godis och chips utan
får för sig att välja ett lite sundare alternativ nämligen något sockerfritt
som dietorelle, tänk om! Om man inte vill spendera kvällen på
toaletten då i allafall.
Till melodifestivalen igår bestämde jag mig för att slå på stort
med lite snask men valde att köpa några dietorellekolor för att det
inte skulle bli så himla onyttigt. Påsen innehåller 60 gram vilket
iallafall inte jag tycker är särskilt mycket!? Inte med tanke på att
A:s godis påse vägde nätta 4 hg... I smått tryck på påsen står där att
"överdriven konsumtion" kan ha en laxerande effekt. Men överdriven
konsumtion? Vad är det egentligen? Jag tryckte iallafall i mig hela
påsen, med andra ord 60 gram. Och sen så var min kväll förstörd.
Inte för att det var så himla laxerande men magen svällde upp som
en ballong och det både lät och kändes som att tarmarna lekte
världarnas krig eller nåt.
Har hört nån säga det förut angående dietorelle, men jag trodde mest
att det var någon som hade känslig mage.
Men jag vill verkligen utfärda en varning, till alla er som inte har en mage
av stål, ta det försiktigt ;-)
Idag lider jag fortfarande av sviterna efter de hemska karamellerna,
och det värsta är ju att dem inte ens är så där himla goda!

             image117

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0