Äntligen hemma!

Så idag var det äntligen dags att åka neråt götet. Sköna sköna götet!
Det kändes så härligt kan ni tro så det finns knappt ord att beskriva.
Det hade snöat inatt i Sundsvall så det var lite halt till att börja med
men sen hade vi fina vägar hela vägen hem.
Jag gick upp vid 6tiden imorse för att rasta Dex ordentligt så att vi skulle
kunna köra på utan dåligt samvete, han har visat ett stort obehag för bilkörning
det senaste. Så en timma var vi ute och promenerade och sprang efter boll
och hade oss. Men det hjälpte föga för han körde flås och piruettävling med
sigsjälv hela förmiddagen. Många stopp blev det och han skakade i hela
kroppen. Men vi började misstänka att det var teaterapan i honom som
var igång så tillslut ignorerade vi bara honom och körde på ändå.
Efter lunch gav han således upp och tyckte väl inte att det var så spännande
att flämta och har sovit lugnt resterande timmar. Så synd var det om honom ;-)
Stannade ju naturligtvis då och då iallafall så han fick kissa och sträcka på
benen.
Äntligen hemma åkte A och handlade medans jag baxade in packningen och
slängde på mig täckkläder för att gå en långis med Dex i snökaoset.
Gick i skogen som var som förvandlad, en riktig trollskog, obeskrivligt vacker.
Han var tokglad i snön:) Nu har han fått lite extra god mat som flirt och
han är åter sitt glada jag, mycket lycklig över att vara hemma precis som
jag och husse!
Vi satt och spånade lite i bilen på om Dex ska få en lillebror framöver.
Ja inte för att det är aktuellt än på ett tag, men det är roligt att leka med
tanken. Hade vart så kul om de var två, för deras skull... :)
Men först ska vi lägga oss i hårdträning, Dex har "fyllt" 7 månader
och börjar bli en riktig tonåring. Skäller på de mest konstiga saker och
lever rövare.
Nu ska jag götta mig i soffan och hinna göra de sista skolarbetena som
ska vara inskickade senast 12.00 imorgon. Shit och FAAN för att skjuta
fram saker till sista stund=////

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0