Postens mysterier

Idag satt jag och funderade över posten. Ja alltså de som levererar posten eller kanske snarare sorterar den. Det är nämligen tredje dagen i rad som jag får någon annans post. Och då är det inte så att vi har snarlika namn eller ens snarlika adress utan vi har legat så absolut långt ifrån varandra i alfabetet som man bara kan! Jag börjar misstänka att

A. posten har bytt ut alla sina anställda mot amöbor som inte är läs och skrivkunniga.

B. brevbäraren är nåt så inihel*** lat så han lägger lite slaskpost hos mig och hoppas att jag ska lägga den på rätt adress!

Vilket det än är så är det förbannat irriterande. Jag undrar ju genast vart min egen post tar vägen då eftersom jag har saknad post sen i december?

Jag tänkte att jag skulle fråga posten vilken av mina teorier som stämmer.. men eftersom jag inte vet om det är posten eller citymail som levererar alla denna felpost så är det ju svårt att anklaga någon. De har ju som ultimat läge att skylla på varandra?;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0