Gräsänka och planerinsgsfreak

Japp. Tidigt imorse åkte så A till Idre fjäll. Men inte för att roa sig i skidbacken utan för att jobba t o m Torsdag. Eftersom jag är född lat (som de flesta andra människor?) såg jag därför nu till lunch genast till att göra alla-måltider-i-ett och det jag lever på resten av veckan är således korv-stroganoff.
Det blir en såndär utlrajobbig tidiga-mornar-sena-kvällar vecka och med en liten förkyld Dex till på köpet så gäller det att planera lite i förväg.
Jag har dessutom planerat att om jag duschar ikväll så slipper jag gå upp sådär en halvtimma tidigare imorgon bitti. Och vilken jacka jag ska ha för att jag ska slippa frysa påvägen till bussen. Ikväll lägger jag således fram kläder och allt så jag inte glömmer något imorgon bitti. Och innan jag somnar så bestämmer jag mig för om det blir fil eller gröt till frukost.... Hrm, jo alltså det är sant.. sådär håller jag på... ;-) Varför lämna något till ödet...
Jag kan också redan nu erkänna om A vill veta att jo tyvärr, men inatt sover Dex i min säng.... ;-O

Så imorgon så drar skolan igång på allvar. Någon korkad schemaläggare har fått för sig att vi ska gå i skolan måndag-fredag de nästkommande 3 veckorna. Detta möttes naturligtvis fort med stora protester från oss Göteborgare, jag säger ju att vi är födda lata. Sisådär 2-3 dgr i veckan tycker vi räcker, -på sin höjd!!

Imorse fick jag dessutom veta att jag ska gå till tandläkaren kl 17 i eftermiddag. Och så var genast hela dagen förstörd. Jag har ingen sån där irrationell tandläkarskräck eller så utan jag tycker bara att det är rent otrevligt när någon rotar runt i min mun med vassa föremål. Att jag dessutom gick hos folktandvården i Onsala som liten kanske förklarar en del. De borde inte ens vara certifierade att sköta om tänderna på en mask! Och de har inte ens några tänder såvitt jag vet... Men den här tandläkaren har jag valt själv och han är ju åtminstone trevligt (Det borde ju vara en förutsättning...) och han låter mig hålla i hans rosa gris under tiden... (fri tolkning)

;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0