Dagar..

Dagarna springer förbi... veckorna springer förbi.. åren springer förbi och snart är man väl en sur gammal pensionär som sitter och ser tillbaka på sitt liv. Eller sur och sur, det är man väl förhoppningsvis inte ;-)
Men jag kom precis att tänka på hur jag som 16åring satt och tyckte att det bara var evigheter kvar innan jag skulle
fylla 18. Det var liksom en sådär stor evighet så att den dagen skulle aldrig komma.
Men den kom... och gick... och nu är det redan fem år sedan. FEM ÅR! förstår inte vart tiden tar vägen...
ångest.. ? vadå jag ? Hrm ;-)
Så gick också tiden fort fram till den stora Londonresan och nu åker vi i övermorgon.. Har knappt hunnit göra någonting, än mindre fundera över vad jag ska ha med mig.. och sånt tar ju tid som alla vet! Har precis vart hos föräldrarna dock och lånat två resväskor.. Borde man inte ha en egen resväska vid 23års ålder tro? Man kunde ju tycka det kanske, men jag har alltid vart för "snål " (nåväl, jag har nog hellre shoppat kläder för pengarna) för att lägga pengarna på någonting så otroligt tråkigt, otroligt meningslöst som en väska när det står 10 skitbra resväskor hemma hos mor o far och bara väntar på att få komma till ett nytt land! Köper de en ny för varje resa? Ja, iallafall så kände jag mig som ett litet barn när jag ringde A och sa att jag inte hade någon resväska! Herregud, låter ju som jag aldrig varit utanför sverige förr...
Nu är det stora kvarvarande hindret att jag väntar på att kunna packa.. men imorgonkväll ska det tvättas så kläderna kan jag ju inte gärna lägga ner nu.. och toalettartiklarna kommer jag använda både imorn och i övermorgon så dem är det ju inte heller någon större idé att packa.. Antar att jag skulle kunna lägga ner ett par gympaskor eller så.. men det kan ju å andra sidan kvitta!
Läntar tills vi sitter på flyget och kan beställa ett gott glas rött och säga Nu är vi på semester!
                                             image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0