Vågar man hoppas på en bättre dag?

Det känns trots allt inte så hoppfullt idag.
Jag hör hur vinder viner om huset och hur regnet
piskar från alla håll. Har ännu inte vågat mig ut.. jag fryser
redan inne. Har sovit mkt bättre inatt dock. Inte hört av
skrutten något och han som (tack och lov!) på golvet hela natten! jag
behövde en ostörd natts sömn, även om det blev några timmar
för lite.. Men gårdagen var väldigt trevlig så det får väl helt enkelt
väga upp.
På morgonen idag ska jag börja med att göra nåt som jag verkligen fasar
för. Har hela tiden skjutit det på framtiden och tänkt att jaja, den dagen den
sorgen.
Idag är den dagen. Hjälp. Just nu fortfarande lite för morgongroggy för
att vara nervös. Men det kommer när jag sitter i bilen till Borås.
O vad jag ser fram emot denna helgen... jag ska sova sova sova sova!
Måste ladda för nästa vecka. Fast det blir som skönt är lite "sovmorgon"
nu när jag ska åka bara till Mölnlycka ist för Borås. Kanske inte behöver
gå hemifrån förens sådär kvart-tjugo över 7.. Kära nån, håll i hatten;-)

Nej nu ska jag gå och se vad den här dagen har att erbjuda mig
och om det blir ren katastrof eller om jag för en gångs skull ska få
koncentrera mig ostört på mitt arbete...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0