Skogsmys (samla kraft för veckan)

Idag vart det skogsmys med lillkillen.
Åkte till min favvoskog där det aldrig i princip är särskilt mycket folk.
Det är mer ett ungantag än en regel att jag har mött nåt folk där när jag går:) Lillen sprang lös och
njöt av tillvaron och även om solen lyste med sin frånvaro (ha ha) så var det himmla skönt!
Vi fick gjort en massa andra saker också, vart till mamma o pappa o hälsade på min bror som redan idag flyger tillbaka till Kina, lämnade tillbaka de lånade resväskorna och hämtade lite saker som var mina.
Och så hann jag med ytterligare en dyr tur till hundaffären och köpte ett flexikoppel
och annat smått.. Skulle kunna spendera miljarder där inne ;-) Utöver det så var vi på Willys och storhandlade
och sedan hämtade jag brors bil som jag ska ha de här praktikveckorna för att slippa åka den
vidriga bussen till Borås.

Det var iallafall skönt med en lugn söndag, för det kommer att bli en riktigt jobbig vecka känns det som.
Jag börjar med praktik imorgon. Ska vara 3 veckor inom primärvården först, dvs på en vårdcentral i Borås,
måndag - fredag 8-17. Fattar ni? Jag är verkligen inte gjord för det...
Sedan 3 veckor efter det ska jag vara 3 veckor i Mölnlycke inom hemsjukvården.
Det är också dagtid (!!!!!!!!!!).
Jag ska inte klaga för mycket, för jag ser verkligen fram emot att göra lite praktik
efter all torr teori och C-uppsatsskrivande den här hösten, men jag haaatar att jobba
måndag till fredag. Jag är inte gjord för det, det är totalt stört omöjligt. Jag blir sjuk, mår illa, får rysningar.
Appropå sjukdom så är jag iallafall mindre förkyld nu tack och lov. Pinsamt att komma sjuk till praktiken.

Nu ska vi fortsätta med sånt där typiskt söndagsstök; laga mat, diska, dammsuga och plocka iordning.
Med det är skönt att ha det gjort inför veckan liksom. Jisses.... man blir verkligen som sina föräldrar
vare sig man vill det eller inte...

Just nu ser jag förresten fram emot att åka bil till Borås för jag har brännt en heeeelskön praktikcd som
ska muntra upp mig lite de tidiga mornarna...Så om någon ser en liten blå grodbil som svänger från höger
till vänster över vägen med stereon på högsta volym och en blondin som dansar bakom ratten så bli oroliga!
-Det är Jag =)

image59
Japp, en sån här liten sak kommer jag köra omkring i de närmsta veckorna.
Men den här e ju lite coolare än min.. riktigt grym faktiskt.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0