Nya bilar inte utrustade med blinkers!

Det känns som en äkta aftonbladetrubrik och trots att det inte ligger någon som helst
sanning i det så tror jag mer än ofta att detta är fallet.
Var ju ett tag sen jag körde bil men de senaste veckorna har jag ju kört desto mer.
Och om bara folk ville vara så väldigt vänliga och visa vart de skulle så borde trafiken
i många fall flyta hemskt mycket bättre.
Jag vet inte riktigt varför folk har glömt av den effektiva "blink-metoden", om det är
lathet eller så, men vad är det egentligen att vara lat över? Att flytta sin hand borde inte
vara varken ansträngande eller resultera i några förslitningsskador som "blink-tumme"
eller så... Isf borde lastbilschafförer vara de som struntade mest i att blinka, men enligt min
erfarenhet är så inte fallet..
Nej trött är vad jag blir när jag i onödan står och väntar i en korsning när idiotjäveln
trots allt svänger och jag hade kunnat vara därifrån förlängesen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0