Hjärtat var det väl inget fel på, men väl halsen...

Det vart en mysig kväll igår, även om jag inte klarade att
hålla mina två blå öppna längre än till ca 21. Men jag var ärlig och
kapitulerade till sängen där jag i princip omdedelbart föll in i sömn/medvetslöshet.
Maten var supergod, vinet också men tyvärr hade jag redan då börjat känna av min
onda hals igen. Jag vaknade således halv 3 inatt med rejält ont i halsen och
tänkte -mmm mysigt, ska upp om 3 timmar. Men kom på den lyyysande idén att
om jag tog en värktablett direkt så skulle jag säkert dels lyckas somna om
och dels vakna totalt smärtfri vid halv 6 snåret. Jag vaknade dock redan vid halv 4 tiden och
mindes varför jag inte brukar ta de där smärtstillande tabletterna. Min mage
och dem är inte bästa vänner. Så istället för att somna om gott så hade jag de
värsta kramperna i magen som jag vart med om på evigheter. Och när de väl gav sig
hade jag visserligen inte särskilt ont i halsen längre men var för totalt utmattad för
att bege mig till någon praktik. Jag har iallafall sjukanmält mig, men det var ju skönt
att jag mådde dåligt redan när jag gick därifrån igår så att det inte kom helt som
en biixt ifrån klarblå himmel. Dessutom låter jag rätt grötig när jag pratar.

Dexter var glad som tusan att både matte och husse var hemma igår och gjorde
nåt som han bara gör när han är hemma. Undrar varför. Han kryper nämligen upp
till mig och drar bort täcket från min rygg och lägger sig med sin ludna rygg mot min
(mindre ludna rygg) och sover. Supermys! Men så gör han aldrig när inte husse är här,
då ligger han en liten bit ifrån istället. Mycket märkligt...

Idag ser ju då såklart ut att bli en helt fantastisk vinterdag bara tack vare min
onda hals! Jag ska somna om nu och jag hoppas hoppas hoppas att jag mår
liite bättre nästa gång jag vaknar så att jag orkar mig ut en stund med Dex
och kan njuta av det helt fantastiska vädret! Kallt och klarblå himmel med den vackraste
(enda) solen jag sett på länge! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0