Glädje och sorg

Februari och inte minst den här dagen har vart en enda känslomässig röra.
Månaden som började så bra och jag som var på mitt allra soligaste
humör. Idag känns det lite långt borta.
Dagen började väl sådär, min mormor är svårt sjuk och mamma åkte till
henne idag. Så sinnet kändes ganska tungt redan från början.
Redan imorse när jag satt i min lilla bil till Borås och filosoferade tänkte jag
att olyckor alltid kommer i 3. Så jag undrade vad det sista skulle bli..
När jag kollade min mail på lunchen och hade fått mail ggr flera från potentiella
arbetsgivare som ville att jag skulle höra av mig tändes så hoppets låga igen!
Jag kanske åtminstone skulle slippa möta sommaren arbetslös!
Ganska tätt inpå där kom dock nästa chock som tog ner mig på jorden igen. Sandra, våran
dagmatte till Dex, ringde och berättade att det hänt en olycka. På något sätt hade
hennes ena hund råkat bit Dex i örat och spottat ut en relativt stor bit av hannas lilla
öra. Världen rasade samman för en stund och jag grät som ett litet barn. Grät
över den här jävla pissmånaden som aldrig verkar vilja ta slut. Som ömsom varit
så bra och ömsom SÅ skit! Trots det kände jag mig trygg med att veta att lillkillen
var hos den bästa tänkbara hundvakten och att hon skulle ta god hand om honom.
Som tur var kunde Andres hämta upp det skadade ekipaget och köra dem till veterinären.
Efter lite narkos och klipp i örat är han nu paketerad och bär tratt. Något han är mycket
förtretad över och man kan inte undvika att må dåligt när man ser hans sorgsna ögon.
Andreas är för tillfället den elakaste människan på hela jorden och Dex vill inte ens
ta godis ifrån honom eller ge honom en puss. Stackars A som inte har gjort
ett dugg för att förtjäna den här behandlingen ;-)
Så jag bara längtar till morgondagen när förhoppningsvis Dex har slutat skaka, andas
ytligt och må allmänt dåligt och ser något lyckligare ut...
Imorgon ska jag dessutom på en arbetsintervju klockan 8 så de som känner att
de vill är välkomna att hålla tummarna för mig ;-)
Nu ska jag ta en lång välbehövlig dusch och försöka slappna av.
Har en redig huvudvärk och känner mig allmänt förvirrad..So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0