Vilken kväll!

Åkte ut på vardagslydnaskurs idag med Dex, vi hade väl inga jätteförväntningar
om kvällen med tanke på den hemska kursen på hundens hus som vi genomled
i början av året. Och efter att ha varit på den här kan jag med gott samvete säga att
den förra var både riktigt dålig och väldigt dyr! Den här kursen är förlagt på Nya Varvet
i Göteborg och hade en härlig blandning av lite smågalna med glada hundar;
en bulldog, en bordercollie, en r-ridgeback,några cavalier (-er?) och en bichon frisé.
Ursäkta alla (fel)stavningar.  Det var kul att få lite bekräftelse på att vi tänkt och gjort rätt i
mycket när vi har tränat Dexter och han lyste som en stjärna verkligen.
Vi fick jättehärliga kommentarer av blandannat en domare som vart otroligt förtjust i
Dexters lättlärda arbetsvilliga humör. Han höll ögonkontakt mest hela tiden och gick så fint..
Jag som hade räknat med att få skämmas lite för han har betett sig lite om en vettvilling
den senaste veckan och varit allmänt som en tonåring.
Nu är vi laddade och taggade både jag och A och den här veckan ska
vi ut och träna och befästa våra nya kunskaper =) superkul!
Så nu när vi har när vi har tränat, disciplinerat så är det väl äntligen dags för lite
pusskalas :) (har tittat så mycket på Ceasar idag så jag kommer nog drömma om
rules, bounderies and limitations ;)

                                 image165

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att ni får höra från fler än mig att han är en liten pärla!! För det ÄR han verkligen!!! Det finns mängder med brukshundar på hög nivå som har avsevärt mindre arbetsvilja, samarbetsvilja och kapacitet än Dexter!!!

Och du stavade alla rasnamnen rätt sånär som på Bulldoggen! ;)

2008-04-29 @ 12:53:24
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0