Stor förändring!!

Idag har jag gått runt och känt mig väldigt osäker på migsjälv.
Jag har känt mig naken, stympad och utsatt. Det har känts som
att folk har stirrat på mig och för sigsjälva tänkt "Vilken gammal tant".
Jag har blandade känslor för den här frisyren. Ena stunden känner jag mig
lite som en "pojk-flicka". Tjejer "ska" ju trots allt ha långt hår. Andra
sekunden känner jag mig lite som en (förlåt i förväg för mina fördomar)
stereotyp flata. Och sen till sist känner jag mig lite som en Carina Berg-wannabe.
Inte alls för att jag är så vacker som henne att jag liknar henne på minsta vis,
men hårfärgen och frisyren lutar helt klart åt det hållet. Frissan igår sa att jag hade
lite Carolina Gynning hårfärg men slätade genast över sin klumpighet när
hon såg min trumpna min ;-)
Nå, här kommer det iallafall, såväl som en bild på mig för några veckor sen. Stackars
stackars tålmodiga A som står ut med att leva med en nästintill Schizofren flickvän!

image126   image101

Ja det ser ju nästan ut som skönheten och odjuret när man ställer bilderna
såhär jämte varandra.. haha.. inte för att jag vet vem som skulle vara
skönheten iofs, men det högra är trots allt lite mer Barbielikt...
Nu lovar jag dyrt och heligt att jag inte  ska göra nåt mer alls med håret
tills den här skiten växt ut! Tja, jag ska iofs tillbaka om 2 veckor och färga mera
brunt, men det trivs jag faktiskt riktigt gott med, och nu har färgen släppt ganska mycket.

När jag ändå skriver måste jag passa på att skryta om det underbara
läppglanset som jag blev tipsad om av en klasskamrat och inhandlade igår.
Det är helt ljuvligt och det första jag fått tag på som verkligen inte kladdar
och känns som klister efter ett par minuter.
Det är Clarins Instant Light Natural lip perfector i aprikos färg som doftar
sockervadd och är riktigt härlig :)

image127
Nu ska jag ta tag i kvällsplanerana. Älsklingen och jag ska nämligen ut
på middag idag och lyxa till det ordentligt och kan vi hitta nåt bra på bio sedan
så blir det en sväng dit med.
Sedan har jag tydligen ett försenat påskpaket som väntar mig ikväll av riktigt läckert
innehåll.. Så det är en kväll att se fram emot ;-)

Kommentarer
Postat av: mli

Förstår att det känns ovant osv. Men förhoppningsvis så kommer du in i det :) Det är iallafall jätte fint!

Jaa, Präst.. Tror det skulle sitta som en slips för mej ;D

2008-04-03 @ 16:13:05
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0