Snopptvätt AB

Dexter är på gränsen till att bli omdöpt snart. Hela hans lilla värld
cirkulerar just nu kring snopptvätt. Imorse var det första han gjorde
när han sett att jag slått upp mina två blå, att hoppa upp i sängen, lägga
sig tillrätta på min kudde och börja tvätta sig! Huva!
Det råkar vara så att han har drabbats av vad som tydligen kallas förhudskatarr
och är vanligt förekommande hos hanhundar. Ganska omysigt om jag får
säga det själv. Såg detta lilla pikära problem redan för nån vecka sen, men
tvättade lite och så verkade det bra. Så var alltså inte fallet...!
Nu har jag vart hos veterinären och införskaffat såkallat "förhudsrens"
och inlett behandling på honom. Jag vill inte ens gå in på hur sjukt det
känns och vilket övergrepp det känns som, men förhoppningsvis går det
över fort nu och så slipper både han och jag framtida obehag!
Under tiden så är hans tilltallsnamn heltenkelt snopptvätt AB, även om
jag undviker att ropa detta inom hörhåll för grannarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0