Silverbröllop

Igår vart så himla himla lyckat. Det hade aldrig gått så bra om
jag inte hade haft underbara A som hjälpte mig medans jag
surrade runt, stressad som en iller i köket och försökte mig på konsten
att göra allting på en och samma gång.
Men som vanligt så är A en riktig ängel och tog hand om disk och matlagning
hela kvällen och gjorde det så underbart :)
Mamma och (mest) pappa vart både överraskade och otroligt glada så
det värmde i hjärtat. Blommorna som jag hade beställt var röda rosor i en
hög uppsättning med limegröna blommor till och de var jättevackra!

image130   image131


Pappa tyckte nog dock att vi kunde ha förvarnat honom om att de firade silverbröllop
så att han hade kunnat fixa nåt till mamma, men dilemmat låg ju i att inte förstöra vår
egen överraskning. haha, stackarn, men han får göra nåt fint för mamma nu i efterhand ;-)
Vinet var iallafall fantastiskt gott (tur med det priset..) och ölet och maten vart en braksuccé:)
Gjorde lite olika räkförätter med ett gott weissbier till, åt världens största tournedå
(hur tusan stavas det??) med klyftpotatis o rotfrukt i ugnen samt god sås och vitlökssmör till
och drack ett otroligt gott Amaronevin.

image132   image133

Till efterrätt hade jag härmat det som Karin bjöd
oss på i lördags nämligen massa bär i ugnen med vit choklad över och glass till det.
Jag är så nöjd så nöjd så nöjd med kvällen.
                    image134

Idag när klockan ringde 06.00 var det dock mindre kul och vinet kändes inte alls
lika roligt som igår ;-) Masade mig trots allt till Borås och föreläsning och fick
till min stora förtjusning reda på att eftermiddagsföreläsaren är hemma för VAB idag
så vi slutar kl 12. Jag tackar min lyckliga stjärna för det och ser fram emot att
rusa hem och kasta mig under täcket och ta en skön lur.
Så tillbaka till föreläsningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0