Lugnet före stormen?

Ja idag var alltså en lugn förmiddag på akuten. Eller ja, allt är ju
relativt, men det kan trots allt vara mkt mkt värre. Men så var det ju
torsdagsförmiddag också. Imorgon är jag alltså "ledig", ska dock tillbringa
dagen med en klasskamrat och jobba vidare på kursen. Vi jobbar med ett Case
kring hjärtsvikt. Och så ska lillskrutten till farbror doktorn och dra ut 2 envetna
små tänder som vägrar att lossna av sig själv. Mindre kul för honom, och mindre
kul för plånboken, men heller inget att göra åt.

Sedan ska jag tillbringa lördag kväll och söndag morgon på akutintaget vilket
säkerligen också blir en intressant historia. Tror dagens lugn kommer att
vara som bortblåst då, men jag ser verkligen fram emot det, kommer att bli
jätteintressant.
Dessutom som alla säkert läst om i tidningarna så varslar vårdförbundet
om strejk from måndag kl 12 och kommer östra sjukhusets akutmottagning
att helt slå igen. Typiskt att det som inte vart en strejk sen -95 måste
bli en just på min placering, men men. Det kan ju också vara en upplevelse
utöver det vanliga ;-)

Ska gå och sova ikapp mig lite tror jag, det tog på krafterna att gå upp kvart i 6 imorse,
huva märks att man inte är van!
Sedan kanske jag borde återgälda A med en middag när han kommer hem... men
frågan är ju om jag är vaken då... ;-)

Kommentarer
Postat av: mli

Hehe sorry ;) du får kila in på http://mlish.bilddagboken.se och kika.

Dock ingen bra bild...

Allt bra annars? :)

2008-04-17 @ 21:51:27
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0