Läskramp, finns det? (funderingar kring tentaångest)

Ja finns det läskramp så lider jag definitivt av det.
Dagarna kryper till min sista viktiga tenta och jag vet verkligen att det är
hög tid att börja råplugga. Missar jag den här tentan så blir det legitimationsproblem
och massa stress. Ändå kan jag inte läsa. Har försökt slå mig ner ett flertal gånger
de senaste veckorna faktiskt och börja. Och det är just det jag gör. Jag börjar.
Sen tröttnar jag efter ett tag och går och gör någonting annat. Nästa gång
jag kommer tillbaka börjar jag helt ostrategiskt i en annan ände som jag hoppas
ska vara mer intressant än den förra, bara för att upprepa samma procedur om och
om igen. Jag har fastnat! Och som sagt så krymper dagarna och jag bara måste sätta
den här tentan. Hur det nu ska gå till?
Jag borde egentligen gå och sätta mig nu. Men jag har alldeles för bra ursäkter... nu
måste jag ju gå och äta frukost, sen måste jag aktivera dexter, sen måste jag göra mig iordning
och vips så måste jag cykla till praktiken....
Jaja jag får väl leva i förnekelse ett tag till då och sen tillbringa ett par långa nätter med
panikpluggande dagarna innan. Det är inte konstigt att man får tentaångest
när man beter sig såhär jävla puckat rent ut sagt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0