God morgon världen :)

Ja idag känns det SÅ mycket bättre. Vaknade på ett betydligt trevligare humör idag.
Solen skiner ute och det ser riktigt trevligt ut. Jag börjar på min nya praktikplats
idag på Sahlgrenska akutmottagning. Det ska verkligen bli jättespännande!
Har fått låna en cykel av min mor så nu ska jag cykla dit och hem med.
Det är en ganska bra lösning när man behöver köpa busskurt men kontot står
på noll, haha :) Men det är inte långt, kan inte ta mer än 15 minuter härifrån.
Det stora problemet är att jag hatar att cykla. Jag menar verkligen hatar.
Det är det värsta jag vet. Man blir svettig (jag klarar inte av att cykla i ett lugnt tempo),
håret blir messy, sminket rinner och cyklar man i hård motvind står man fasiken stilla!
Men jag ska försöka vänja mig hade jag tänkt. För jag ska
trots allt cykla till östra sjukhuset hela sommaren hade jag tänkt. Och det är jäkligt
mycket längre.

Fick ett mail idag om att jag och Dex hade kommit in på sommarkurs på
brukshundsklubben. Det kändes så otroligt skönt! Jag känner verkligen att vi
behöver träna och få guidning och stöd.

Nu ska jag äta frukost. Och försöka att inte bli nervös inför dagen. Det är lätt att bli det.
Hoppas att dom är snälla nu. Akuten kan ju vara en lite "tuffare" arbetsmiljö.
Nej nu ska jag sluta stressa upp mig och gå o äta istället.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det gått bra idag!!! Måste vara skitspännande att jobba på akuten ju!
Uppförsbacken till Sahlgrenska härifrån är ju inte helt snäll så jag hoppas du inte var helt blöt när du kom fram! ;) Jag tycker samma som du om att cykla. Eller det är helt ok och t o m mysigt att cykla om man inte ska nånstans särskilt, men har jag ett mål så trampar jag fortare än jag borde helt klart... ;)

Kul att ni kom med på kursen!! Det blir säkert skitbra!!!

2008-04-15 @ 14:00:11
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0