Balkongfrukost =)

Sicken härlig morgon!
Igår kväll när jag körde hem så började det regna. Tom i bilen kände
jag starkt doften av sommarregn en blandning av varmt våt asfalt och nyklippt
gräs. Man får nästan nypa sig i armen, det är ju inte ens maj än! Men
det var riktigt härligt. Idag är det uppehåll än så länge och jättevarmt!
Sitter på balkongen och har just ätit frukost här ute! Jättehärligt. Det är fortfarande
molnigt och nästan tryckande varmt, som en sommardag. Har ingen termometer
men det måste vara 16-17 grader ute åtminstone :)
Förkylningen är något bättre och något sämre samtidigt. Jag mår bättre och känner
mig inte lika matt, samtidigt som jag är mera förkyld med hostningar och snor.
Men det gör ju mindre å andra sidan, bara jag orkar mer..
A sover än, vart sent för honom igår. Men jag ska nog snart väcka han., man kan ju
inte sova bort hela dagen heller! (fröken morgonpigg...) ;-)
Idag är det nog slappdag och storhandling som gäller. Vi har knappt vart i mataffären
de senaste veckorna, bara handlat mölk på turklivs. Trots det har matkassan vart
dyr och vi har ju ätit... konstig ekvation. Så tillbaka till lite rutiner igen.

Imorgon börjar en fortsättningskurs i vardagslydnad med lillskrotten, ska bli mycket
intressant. Har märkt att han inte alls skäller på andra hundar nu när han får
vara "lös" brevid mig med linan, även om han är mycket intresserad och travar
högt. Så det ju helt klart hos mig problemet ligger.. Ja vi får se vad den instruktören
har för intressanta lösningar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0