Adoptera en hund på distans!

Yes idag är jag ledig och hade sett fram emot en riktig sovmorgon men
Dex skällde ut trappstädaren och vägrade ge sig, så det blev inget av med
det. Efter några irriterade försök att få honom att vara tyst så gav jag upp och gick
upp istället, för varje gång jag la ner huvudet på kudden igen så drog han igång.
Han var konstigt skällig och morrig hela dagen igår, det är inte riktigt likt honom.

Jag vill ju så gärna ha ett syskon till Dex som jag nämnt ett flertal ggr.. (inte minst
till A som nog börjar tröttna på mig nu ... ;) Jag har funderat mycket över det här
med att adoptera en som inte haft det så lätt.
Suttit och läst mycket på diverse "hundräddarsidor" med tårfyllda ögon varje gång.
Igår var jag så inne igen och läste på daisyhope.se och kom fram till att jag iallafall
kan skänka  lite pengar så att någon hund kan få mat varje månad. Alltså adoptera
enhund på distans. Sagt och gjort, jag skickade ett mail och fick snabbt svar
från en trevlig tjej vid namn Carina och vips ska jag vara distans"matte" åt två stackare
som inte haft det så lätt i livet.
De heter Bellissimo (som haft oturen att bli påkörd av en spårvagn) och Sol, och de
bor i Rumänien, där gathundar är ett stort problem.

image141 Bellissimo


image142 Sol

Det kostar endast 80kr/hund/månad och det ger dem mat för hela den
månaden. Det har väl de flesta råd med :)
Genast känns det något bättre, men ändå inte helt bra. För genast tänker
man på alla stackare man inte kan hjälpa. Känner så att jag skulle vilja
gör en insamling, man kanske tex skulle kunna få IKEA att sponsra med
saker? De är i stort behov av filtar, skålar, halsband och sådant tex.
Om inte annat ska jag själv skrapa ihop vad jag kan och skicka till dem.
Usch vad det känns vemodigt i hjärtat :(

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med in min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Annars önskar jag dig bara en bra dag!

2008-04-14 @ 09:51:19
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Shonna

Vilken supergod gärning du gör där med vovvarna!!
När jag får fast inkomst ska jag lätt göra något sånt med!

2008-04-14 @ 09:53:52
URL: http://shonna.blogg.se
Postat av: Yer Captain

bra inlägg. hundar är värda att rädda! jag ska själv bli en hundfadder nu tack vare det här

2008-04-14 @ 10:00:37
URL: http://nekromongo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det där med att hjälpa eller importera gatuhundar i andra länder är inte helt enkelt eller odelat bra... Iaf inte enligt mig. Visst låter det jättebra att hundarna får mat och tak över huvudet eller att man flyger hit dem så de får ligga i en varm soffa och bli killade bakom örat, men frågan är hur mycket nytta i längden det gör egentligen... Jag stöttar gärna (var månadssponsor när jag var "rikare") organisationer som kastrerar både gatuhundar och fattiga människors hundar och som informerar folk på plats så de kan göra situationen bättre. Däremot skulle jag aldrig ta hit en gatuhund. De fd gatuhundar jag träffat har alla mer eller mindre stora problem med att leva i "fångenskap" och det känns helt enkelt inte rätt. Däremot skulle jag lätt utöka flocken med en hund från t ex svenska Hundstallet!! För gudarna ska veta att vi har en hel del att sopa framför egen dörr också!
Oh well, bara lite tankar från mig! ;)

2008-04-14 @ 12:23:16
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0